پروپوزال (RFP) تدوين برنامه راهبردي در شهرداري تهران

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
پروپوزال (RFP) تدوين برنامه راهبردي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، بهمراه فازبندی مراحل اجرای تحقیق و برآورد هزینه های تحقیق، در قالب فایل word و در حجم 12 صفحه.

بخشی از متن:
سابقه مطالعات و تحقيقات پيشين: در زمینه برنامه ریزی استراتژیک در ایران مطالعات و تحقیقات بسیاری انجام شده است که تمامی حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... را شامل می شود.به عنوان نمونه تدوین استراتژی در صنعت خودروسازی سابقه ای سی ساله دارد.
در حوزه خدمات شهری نیز مطالعات بسیاری صورت گرفته است که اموری مانند مدل یکپارچه برنامه ریزی استراتژیک در حوزه شهری با تاکید بر شهر و شهرداری تهران، رویکرد CDS در برنامه ریزی شهری(اشرفی) و راهبردهای توسعه خدمات اکترونیک شهرداری از آن جمله اند.
در زمینه تدوین استراتژی فرهنگی مطالعاتی در زمینه ارائه الگوی مناسب در جهت تعیین اولویت های مراکز فرهنگی، برنامه ریزی استراتژیک گردشگری با رویکرد مذهبی و امور علمی صورت گرفته است.
اما در زمینه تدوین استراتژی در سازمان هایی که دارای وظایف مشخص و تلفیقی از موضوع مهم فرهنگ و پیاده سازی آن توسط مدیریت شهری و شهرداری باشند، پژوهشی صورت نگرفته است.
در زمینه تدوین و انتخاب استراتژی الگوها و مدل های بسیاری وجود دارد که در ادامه به توضیح مختصر برخی از مدل های شناخته شده تر می پردازیم.

مدل رایت: این مدل که در سال 1992 بیان شده است، برنامه ریزی استراتژیک را دارای 5 مرحله: تحلیل محیط درون و بیرون سازمان، تعیین اهداف و ماموریت های سازمان، تدوین استراتژی در سطوح مدیریت، فعالیت و وظیفه، اجرای استراتژی در حوزه ساختار و رهبری و اعمال کنترل و نظارت می داند.

مدل دیوید: در این مدل که مدل جامع تری از مدل هیل است و در سال 1994 بیان شده است سه گام تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی را بیان کرده و توضیح داده است.

مدل BCG: در این مدل دو شاخص نرخ رشد بازار و سهم بازار تعیین شده و بر اساس آن سازمان ها در 4 منطقه گاو شیرده، سگ ها، ستاره و علامت سوال طبقه بندی می شوند.

مدل GE: به دلیل مشکلات ناشی از مدل BCG شاخص های جذابیت صنعت و توانمندی شرکت تعریف شدند که هر کدام شامل تعداد بیشتر و مطمئن تری از شاخص های زیر مجموعه بودند که دو شاخص BCG را نیز در بر می گرفتند.

مدل SWOT: در این مدل با بررسی فرصت ها و تهدید های محیطی و عوامل قوت و ضعف سازمانی به تعیین استراتژی می پردازیم.این مدل تقریبا پایه تمام روش هایی است که در زمینه مدیریت استراتژیک به کار می روند.

مدل برایسون: این مدل شامل مراحل ده گانه: توافق اولیه، تعیین وظایف، تحلیل ذینفعان، تنظیم بیانیه مامویت سازمان، شناخت محیط سازمان، تعیین موضعات استراتژیک پیش روی سازمان، تعیین استراتژی ها، شرح طرح ها و اقدامات، تنظیم درونمای سازمانی برای آینده و برنامه عملیاتی یک ساله است...

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 25670 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:160 کیلوبایت

 قیمت: 46,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و پژوهشگران رشته های مدیریت، صنایع و MBA


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش