تحقیق بررسی میزان توانمندی کارکنان گمرک

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
تحقیق رشته مدیریت با عنوان بررسی میزان توانمندی کارکنان گمرک، در قالب فایل word و در حجم 180 صفحه.

مقدمه:
توانمندسازي مفهومي پرابهام و غير قطعي داشته و افراد مختلف متناسب با ويژگيهاي خود از آن استنباطي دارند. توانمندسازي را به قادرساختن افراد براي انجام كار تعريف مي كنند. اين مفهوم به دنبال تحولات اساسي به وجود آمده در جوامع مانند جهاني شدن - تحولات درفناوريهاي ارتباطي وداده پردازي – در اولويت قرار گرفتن حقوق بشر و افزايش انتظارات كاركنان پديد آمده است. لذا همزمان با پيشرفت تكنولوژي و حركت سازمانها به سوي تخت شدن و حذف لايه هاي مياني مديريت به دليل نياز به استفاده از حداكثر ظرفيت افراد و لزوم تفويض اختيار به آنها توانمندسازي اهميت خاصي مي يابد. سازمانها بايد به كاركنانشان انگيزه بدهندوآموزش دهند-زيرا كاركنان توانمند به سازمان نفع مي رسانند. امروزه كاركنان مشتريان داخلي سازمانها محسوب مي شوند. باور بر اين است كه هر سازماني براي ارضاي مشتريان خود بايستي ابندا رضايت مشتريان داخلي خود راتامين كند. يكي از مهمترين مسايلي كه امروزه سازمانها بايستي به آن توجه داشته باشند بهسازي نيروي انساني است. و هدف از بهسازي نيروي انساني افزايش توانمنديها- مهارتها و انگيزه هاي آنان است تا در پرتو آن بهره وري بيشتري حاصل شود. و از آنجاييكه مديريت منابع انساني با ملحوظ داشتن تحولات ملي و بين المللي يكي از مهمترين عناصر توسعه تلقي مي گردد و توانمندي نيروي انساني يكي از راههاي رسيدن به توسعه محسوب مي شود بنابراين با اشراف بر اهميت توانمندسازي در اين پژوهش سعي براين است به با بررسي توانمندي كاركنان و ابعاد توانمندسازي در گمرك كرمانشاه گامي درجهت بهسازي نيروي انساني اين سازمان برداريم.
بيان مساله:
توانمندسازي نيروي انساني يكي از اعجازآورترين رويكردهاي توسعه منابع انساني مي باشد كه منجربه بالندگي نيروي انساني درسازمان مي گردد. توانمندسازي يك حركت دايمي است و اهميت آن همواره رو به افزايش است چراكه اساس توسعه دركسب وكارهاي امروز-همگام بودن باتغييرات اجتماعي-دستاوردهاي تكنولوژي و تقاضاهاي محيط رقابتي مي باشد. سازمانها نيازمند افرادي هستند كه بتوانند بهترين استفاده از تكنولوژي پيشرفته را ارايه دهند و نوآوريها را بيابند و بتوانند محصولات و خدمات خود را بهبود ببخشند.( اسميت ،2000،14).
چارلزهندي(1995) متذكر مي شود كه منابع مرسوم و سنتي ثروت(زمين-موادخام-تكنولوژي وحتي كارگران غيرماهر)را در مواقع لازم مي توان خريد. عاملي كه بدون آن نمي توان كاركرد نيروي انساني توانمند است كه مي توانداز همه اين منابع براي دستيابي به بهترين مزايا به راحتي استفاده كند. هدف توانمندسازي اين است كه مغزهاي افراد را همانند بازوانشان به كار بياندازد .
توانمندسازي اشاره به يك حس دروني در افراد دارد كه باعث ميشود آنان به طور مستقل تصميماتي را درفرايند كاري خويش اتخاذ نمايند.(مايك وان و لوري توماس،1995،5)توانمندسازي ابزاري ست براي باز گذاشتن دست كاركنان به گونه اي كه آنها بتوانند براي آنچه كه فكر مي كنند بهترين است بدون ترس از وتوشدن توسط رؤسايشان از آزادي عمل برخوردار گردند. كاركنان توانمند با بهره گيري ازپنج بعد اصلي توانمندسازي(خوداثر بخشي.خودسازماني . تاثير گذاري . معني دار بودن . اعتماد )قادر خواهند بود سازمانها را از بحرانها نجات دهندو براي آنها فرصتهاي طلايي در كسب و كار ايجاد نمايند (وتن وكمرون،1378،33)

فهرست مطالب:
فصل اول
1-1 مقدمه
1-2 بيان مساله
1-3 پيشينه تحقيق
1-4 اهميت وضرورت تحقيق
1-5 اهداف تحقيق
1-6 فرضيه هاي تحقيق
1-7چارچوب نظري ومدل تحليلي تحقيق
1-8 نوع وروش تحقيق
1-9 فلمرو مكاني تحقيق
1-10قلمرو زماني تحقيق
1-11روش نمونه گيري وتعيين حجم نمونه
1-12ابزارهاي گردآوري داده ها
1-13 محدوديتها و موانع تحقيق
1-14واژه ها واصطلاحات بكار رفته درتحقيق
1-15 منابع مورد استفاده در تحقيق
فصل دوم
2-1 مقدمه
2-2 تعاريف و مفاهيم توانمندسازي
3-2 دلايل توانمندسازي
2-4 مزاياي توانمندسازي
2-5 فرهنگ سازماني و توانمندسازي
2-6 ديدگاههاي مختلف توانمندسازي
2-6-1 ديدگاه عقلاني
2-6-2 ديدگاه انگيزشي
2-6-3 ديدگاه فوق انگيزشي
3-6-4 ديدگاه سيستمي
2-7 مدلهاي توانمند سازي
2-7-1 مدلهايي كه بر ويژگيهاي عام توانمند سازي تاكيد دارند
2-7-2 مدلهاي اقتضايي
2-8 ابعاد توانمندسازي
2-8-1 خود اثر بخشي
2-8-2 خود سازماني
2-8-3 پذيرفتن شخصي نتيجه
2-8-4 معني دار بودن
2-8-5 اعتماد
2-9 عوامل روانشناختي توانمندسازي
2-9-1 احساس شايستگي
2-9-2 احساس داشتن حق انتخاب
2-9-3 احساس مؤثربودن
2-9-4 احساس معني دار بودن
2-9-5 احساس داشتن اعتماد به ديگران
2-10 ويژگيهاي سازمان توانمند
2-11 متغيرهاي موثر بر احساس توانمندي افراد
2-11-1 ويژگيهاي شخصيتي و فردي
2-11-2 ويژگيهاي گروه كاري
2-11-3 ويژگيهاي ساختاري اجتماعي واحد كار
2-12 فرايند توانمندسازي
2-13 روشهاي توانمند سازي
2-14 تاثير توانمند سازي بر نگرش كاركنان
2-14-1 تعهددرنوآوري براي روشهاي انجام كار
2-14-2 تغيير در مسووليتها
2-14-3 تغيير در يادگيري
2-15 پيامدهاي توانمند سازي
2-16 نقش تفويض اختياروواگذاري وظايف ومسووليتها در توانمند سازي
2-17 نقش شفاف كردن اهداف در توانمند سازي
2-18 نقش مشاركت اطلاعاتي در توانمند سازي
2-19 گروه و توانمند سازي
2-20 سبك رهبري متناسب با توانمند سازي
2-21 نظارت بر توانمند سازي
2-22 فرهنگ توانمند سازي
2-23 توانمند سازي افراد و مديران
2-24 توانمند سازي و رضايت شغلي
2-25 توانمند سازي وفشار عصبي
2-26 منابع استفاده شده براي فصل دوم
فصل سوم
3-1 مقدمه
3-2 روش تحقيق
3-3 ابزار جمع آوري اطلاعات
3-4 مقياس سنجش نگرشها
3-5 پايايي
3-6 روايي
- تجزيه و تحليل عاملي تاييدي
3-7 جامعه و نمونه آماري
- جامعه آماري
- حجم نمونه آماري
3-8 روش نمونه گيري
3-9 تكنيكهاي آماري مورد استفاده در تحقيق
3-10 مدل تحليلي تحقيق
- روش فرضي استقرايي
- روش قياسي
3-12 منابع استفاده شده در فصل سوم
فصل چهارم
4-1 مقدمه
4-2 توصيف داده ها
4-3 استنباط اماري پيرامون فرضيه ها
4-4 بررسي روايي و پايايي عوامل مطرح شده.
4-4-1- تحليل عاملي تاييدي
4-4-2- آلفاي كرونباخ
فصل پنجم
5-1 مقدمه
5-2 نتايج
5-2-1 نتايج حاصل از بررسي فرضيات
5-2-2 نتايج جانبي
5-3- پيشنهادات
پيوستها
الف - آشنايي با سازمان گمرك و گمركات استان كرمانشاه
ب – پرسشنامه
منابع وماخذ
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 19457 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 180

حجم فایل:1,085 کیلوبایت

 قیمت: 34,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته مدیریت


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش