پروپوزال کاربرد انرژی گرمایی به عنوان منبع گرم در پمپ حرارتی

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
توضیحات:
دانلود پروپوزال آماده پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک با موضوع کاربرد انرژی گرمایی به عنوان منبع گرم در پمپ حرارتی (مطالعه موردی)، در قالب فایل word و در حجم 10 صفحه.

سال تدوین: 1392

بیان مسئله:
انرژي حرارتي که در پوسته جامد زمين وجود دارد، انرژي زمين گرمايي ناميده مي شود . مرکز زمين منبع عظيمي از انرژي حرارتي است که به شكل هاي گوناگون از جمله فوران هاي آتشفشاني، آبهاي گرم و يا به واسطه خاصيت رسانايي به سطح آن هدايت مي شوند.
کاربردهای انرژی زمين گرمايی شامل استخرهاي آب گرم مراکز - گلخانه اي گرمايش - منازل حوضچه - هاي پرورش ماهي ذوب - برف و پيشگيري از يخبندان در معابر پمپ - حرارتي می باشد.
يکی از بهترين روش ها برای گرمايش و تهويه مطبوع خانه ها استفاده از پمپ حرارتی ژئوترمال است که باردهی بالايی دارد. با نصب اين سيستم می توان سرمايش و گرمايش ساختمان را تهيه کرد که از جهت اقتصادی , راحتی و صرفه جويی در مصرف سوخت به صرفه می باشد . پمپ حرارتی زمین گرمایی می تواند گرما را در زمستان از زمين بگيرد و وارد ساختمان کند و بالعکس در تابستان می تواند بصورت حلقه بسته يا باز طراحی GHP گرمای ساختمان را گرفته به زمين بازگرداند .
می خواهيم در اين پايان نامه ضريب عملکرد پمپ حرارتی را باتوجه به منبع حرارتی زمين گرمايی بدست آوريم و روش های افزايش ضريب عملکرد و بهينه سازی را بررسی کنيم.
تحليل اگزرژی نيز بر اين سيکل خواهيم داشت و مقايسه اين سيکل با سيکل های ديگر را بررسی می کنيم.
دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 19681 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:172 کیلوبایت

 قیمت: 34,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته مهندسی مکانیک


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش