مقاله ترجمه شده دیوارهای برشی فولادی بازشودار با تقویت Frp در لبه های بازشو

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران

توضیحات:

مقاله ترجمه شده دیوارهای برشی فولادی بازشودار با تقویت Frp در لبه های بازشو، در قالب فایل word و در حجم 13 صفحه به همراه مقاله زبان اصلی.

این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 14 صفحه و مربوط به سال 2011 می باشد.

 

عنوان مقاله زبان اصلی:

Perforated Steel Shear Walls With Frp Reinforcement Of Opening Edges

سال انتشار: 2011

محل انتشار:

 ustralian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(10): 672-684, 2011 


چکیده:

دیوار برشی فولادی یکی از سیستم های موثر مقاوم در برابر نیروهای جانبی است با یک ورق نازک که بت تیرها و ستونهای اطراف متصل شده است که انتظار میرود در برش کمانش پیدا کند و میدان کشش مورب همانند جان تیرورق ها در ان شکل یابد.گاهی اوقات پلیت ،کارکرد ضروری ساختمان را مسدود کرده و نیاز به یک بازشو در پلیت ضرورت می یابد.مثالی از این موارد ، درب یا پنجره در داخل دیوار برشی فولادی یا بازشویی برای عبور کانل از داخل دیوار می باشد. مقررات لرزه ای AISC میگوید که بازشو باید در لبه ها توسط سخت کننده های فولادی تقویت گردد تا گسیختگی در میدان کشش پیوسته را خنثی کند و تمرکز تنش و کمانش لبه ها را به حداقل برساند. همچنین اجازه ی ایجاد اشکال دیگر بازشو که توسط ازمایش یا انالیز تایید گردیده را میدهد. این مقاله روشی برای جلوگیری نقصان رفتاری با استفاده از لایه های frp بعنوان تقویت لبه های بازشوی پلیت ارائه میدهد. یک برنامه ی عددی بسیار خوب جهت مطالعه تاثیرنوارهای frp روی رفتار تحمل بار سیستم ، انجام شده است. یک تعداد نوار frp با هندسه نواری متفاوت برای بررسی امکان بهبود رفتار در مدل ، با هم  یکپارچه درنظرگرفته شده اند. لایه های frp برای جلوگیری از تمرکز تنش در گوشه های بازشو و تامین تکیه گاه و پیوستگی برای میدان تنش مایل و بالابردن سختی و مقاومت سیستم دیوارهای برشی فولادی نشان داده شده است. سیستم فرض شده ، مشکلات سخت کننده های فولادی سنتی بطور مثال نیاز به جوش را درنظر گرفته و بنابراین سیستم هدف میتواند پیشنهادی موثر با توجه به موضوع ساختار و اقتصادی باشد.

دانلود رایگان اصل مقاله به زبان انگلیسی


دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 22567 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx , pdf

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:5,860 کیلوبایت

 قیمت: 27,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته مهندسی عمران

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش ترجمه مقاله به همراه فایل pdf مقاله انگلیسی