بررسی رابطه مدیریت مشارکتی با عملکرد شورای معلمان

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
تحقیق بررسی رابطه مدیریت مشارکتی باعملکرد شورای معلمان، در قالب فایل word و در حجم 19 صفحه.

بخشی از متن:

اختصاص سوره ای از قرآن با عنوان شورا ناشی از اهمیت مشورت در اسلام است، پس شوراها باعث اطلاع رسانی از وضع آموزشی می شوند و همچنین از لحاظ تربیتی نیز قابل توجه است و آموزش بهتر در مدرسه خواهد شد و یکی از شیوه های برقراری ارتباط و افزایش بهره وری و کارایی در مدرسه مشارکت است. مشارکت یعنی مجموعه اقداماتی که میزان نفوذ و مسئولیت کارکنان را در فرایند تصمیم گیری از طریق تفویض اختیار در سطوح مختلف افزایش می دهد.
شورا نمادی از رهبری، تدبیر، آزاد اندیشی و احترام به کرامت انسانی از سوی مدیر به حساب می آید و مدیریت مشارکت جو، مدرسه را در وصول به اهداف آموزشی و تربیتی یاری می رساند. مدیریت صحیح شورای معلمان موجب افزایش بهره وری، استحکام دوستی، افزایش اعتماد و شکوفایی خلاقیت ها می شود. اما در مسیر رسیدن به این اهداف مسایل و مشکلاتی نیز وجود دارند که عدم آگاهی مدیران از آنها و یا بی توجهی به اهمیت هر یک، امکان بروز چالش های جدی را در مدرسه فراهم آورده و ناراحتی های بعدی را برای مدیر به همراه خواهد داشت.
مدیریت بدون مشورت را دین مبین اسلام خودکامگی و خود محوری و سلطه گری تلقی می نماید. در مدیریت مشارکتی مدیر تصمیمات خود را با مشارکت معلمان اتخاذ می کند (جمالی 1377، ص 78). بنابرین با توجه به تجربه پژوهنده در مدارس به نظر می رسد که شورای معلمان از تحرک لازم برخودار نیست و این امر بر عملکرد معلمان تاثیر می گذارد. پس سوال این است که آیا مدیریت مشارکتی بر عملکرد معلمان تاثیر دارد به همین جهت به بررسی علل بی انگیزگی معلمان جهت مشارکت در برگزاری جلسات این شوراها پرداخته و راه حلهای مشارکت آنان مورد بررسی قرار می گیرد.

فهرست کلی مطالب:
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
مباحث نظری تحقیق
وظایف شوراي دبیران
پیشینه تحقیق
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 22430 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:158 کیلوبایت

 قیمت: 20,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و علاقمندان رشته های مدیریت، مدیریت آموزشی، علوم تربیتی و ...


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش