پروپوزال رویکرد تلفیقی مهندسی ارزش و تئوری محدودیتها (TOC)

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع
توضیحات:
پروپوزال کارشناسی ارشد با عنوان رویکرد تلفیقی مهندسی ارزش و تئوری محدودیتها (TOC)- مطالعه موردی، در قالب فایل word و در حجم 11 صفحه، در فرمت دانشگاه پیام نور.

بخشی از بیان مسئله:
طبق تعریف مهندسی، ارزش برابر است با حاصل تقسیم کارکرد بر هزینه، یعنی هر چه با هزینه کمتری کارکرد بهتری به دست آید ارزش بیشتر است. هدف مهندسی ارزش بالا بردن ارزش کارکرد های سیستمی است که مطالعه می کند. بهبود ارزش می تواند از طریق بهبود کارکرد یا کاهش هزینه صورت گیرد. در تعمیر و نگهداری خطوط انتقال گاز، مشکل بالا بودن هزینه فرآیند های عملیاتی مثل نگهداری و تعمیرات از دیرباز مورد توجه بوده است. لذا برای بهبود ارزش باید به دنبال کاهش هزینه های سازمان بود. روش های کاهش هزینه نه تنها در فرآیند های این چنینی که در تولید محصولات و پیشبرد پروژه ها نیز مورد مطالعه قرار گرفته اند. در این تحقیق برای کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات استفاده از روش مهندسی ارزش بررسی می گردد. این روش مجموعه ای از فنون ساختار یافته و طرح ریزی شده است، به شکل گروهی انجام می شود، سیستم را به کارکرد های آن تفکیک می کند و در نهایت پیشنهاد هایی جهت کاهش هزینه ارائه می دهد...
به نظر می رسد که موانعی در پیاده سازی مهندسی ارزش وجود دارد، از جمله این که به این نکته توجه نمی شود که پیشنهاد های مهندسی ارزش ممکن است با رویه هایی که در سازمان وجود دارد مغایر باشد. حتی در بسیاری از اوقات افراد حتی متوجه این رویه های پنهان نیستند(Goldratt, E.M.,1994).
تئوری محدودیت ها روشی است که با فرآیندی منطقی پس از تعیین محدودیت هایی که در راستای اجرای هدف سیستم وجود دارد، ارتباط بین این محدودیت ها را تعیین و محدودیت اصلی را مشخص می سازد. این تئوری بیان می دارد که معمولاً محدودیت اصلی ناشی از سیاست ها یا رویه های نادرست در سازمان است که معمولاً مغفول می ماند.
در تحقیق حاضر پس از تعیین این که با چه تمهیداتی می توان هزینه ها را کاهش داد ( به وسیله مهندسی ارزش)، رویه هایی در سازمان که با این تمهیدات مغایر هستند شناسایی شده و تغییراتی در این رویه ها پیشنهاد می¬گردد تا تمهیدات مهندسی ارزش قابل اجرا باشد.

فهرست مطالب:
عنوان تحقیق
1) ‌نوع تحقيق:
2) زمان پيش بيني شده براي انجام پایان نامه
3) ‌تعريف مساله و بيان سؤالهاي اصلي تحقيق
4 و 5) سابقه و ضرورت انجام تحقيق
6) فرضيه ها
7) كاربردهاي متصور از تحقيق
8) مراجع استفاده كننده از نتيجه پایان نامه
9) روش انجام تحقيق
1ـ9) روش و ابزار گردآوري اطلاعات
2-9) روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
3ـ9)‌ قلمرو تحقيق
10) جامعه آماری و روش نمونه‌گیری
11) فهرست منابع و مآخذ (فارسي، غیر فارسی)
ز) جنبه جديد بودن و نوآوري تحقيق از منظر دانشجو
دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع

تعداد مشاهده: 21775 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:920 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و علاقمندان رشته های مهندسی صنایع، مدیریت و ...


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش