تحقیق بخش بندی مشتریان بانک ملت و تعیین استراتژیهای مدیریت ارتباط با مشتری در هر بخش

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
تحقیق رشته مدیریت با عنوان بخش بندی مشتریان بانک ملت شهر اراک و تعیین استراتژیهای مدیریت ارتباط با مشتری در هر بخش، در قالب فایل pdf و در حجم 154 صفحه.

چکیده:
یكی از ضروری‌ترین نیازهای مؤسسات مالی – اعتباری و علی الخصوص بانكها در دنیای امروز  شناسایی دقیق مشتریان بویژه مشتریان وفادار و سودآور و مدیریت ارتباط با این مشتریان برای رسیدن به سودآوری بالاتر است. یكی از روشهای مورد استفاده برای رسیدن به این هدف، تحلیل رفتاری مشتریان به لحاظ وفاداری و سودآوری با استفاده از تكنیك بخش بندی مشتریان می‌باشد. یكی از پر كاربردترین مدلها در فرآیند بخش بندی مشتریان، مدل RFM می‌باشد كه بتازگی روش بهینه آن یعنی RFM وزن دار بیشتر بكار می‌رود. در این پژوهش كه به صورت مطالعه موردی در نوزده شعبه بانك ملت شهر اراك صورت پذیرفته است، ابتدا متغیرهای مدل RFM استخراج شدند. در مرحله بعد با استفاده از تكنیك AHP وزن‌های مربوط به متغیرهای RFM محاسبه شدند. در گام بعدی با استفاده از الگوریتم میانگین K-means) K) به خوشه بندی مشتریان بر مبنای RFM وزن‌دار پرداخته شد. نتیجة حاصل، هفت خوشه مشتریان را شامل می‌شود. برای هر هفت خوشه (بخش)، میزان وفاداری مشتریان با استفاده از رتبه دهی جامع محاسبه شد. وفادارترین و در نتیجه سودآورترین مشتریان با رتبه بندی وفاداری خوشه‌ها شناخته شدند كه این نتایج با استفاده از بازخور از خبرگان به تأیید كارشناسان و مدیران خبره بانك ملت رسید، وفادارترین مشتریان در خوشه هفتم می‌باشند و بعد از آن به ترتیب مشتریان خوشه‌های سوم، اول، دوم، چهارم، ششم و پنجم رتبه‌های بعدی را به لحاظ وفاداری به خود اختصاص می‌دهند.

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 27780 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 154

حجم فایل:19,869 کیلوبایت

  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و علاقمندان رشته های مدیریت، مدیریت اجرایی، MBA و ...


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل pdf