پروپوزال ارزیابی رضايتمندي مشتريان بانكها و صندوقهاي قرض الحسنه

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
توضیحات:
پروپوزال آماده پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با موضوع ارزیابی رضايتمندي مشتريان بانكهاي متعارف (دولتی و خصوصی) و صندوقهاي قرض الحسنه ، در قالب فایل word و در حجم 15 صفحه.

بخشی از بیان مسئله:
محققان دریافته اند که رضایت مشتری بخشی تاثیر گذار در انجام یک تجارت موفق است و تقریباً هیچ تجارتی نمی تواند بدون وجود رضایت در مشتریان به بقای خود ادامه دهد (یوکسل، 2010). تاکید محققان بر اهمیت رضایت مشتری در صنعت بانکداری و نقش آن در راه های مختلف نگهداشت مشتری غیر قابل چشم پوشی است (فارکار، 2008) کیفیت خدمات نقش حیاتی در موفقیت سازمان در ساخت مزیت رقابتی و افزایش قدرت رقابت ایفا میکند، جستجوی کیفیت خدمات در همه سازمان ها و به خصوص بانک ها عملی صحیح است چرا که خدمات مالی مانند دیگر خدمات ناملموس هستند (رد و آشیل، 2009)
رضایت مشتری از خدمات دریافتی شاخص مهمی در ارزیابی عملکرد سازمان به حساب می آید (یاسین و کورا، 2004) جمال و ناصر رضایت مندی مشتری را به عنوان احساس یا نگرش یک مشتری نسبت به یک محصول یا خدمات بعد از استفاده آن را تعریف می کنند (جمال و ناصر، 2002).
سالهاست که سنت پسندیده قرض الحسنه به شکل خود جوش و مردمی میان ایرانیان رایج است. با این حال، براساس اطلاعات موجود، نخستین صندوق قرض الحسنه به صورت نهاد مردمی و سازمان یافته در سال 1348 و در یکی از مساجد جنوب تهران تاسیس شد. با تصویب و اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال 1363، قرض الحسنه چه در جانب تجهیز منابع و چه در جانب تخصیص منابع به بانک ها و سایر مؤسسه های مالی دولتی راه یافت. یه رغم سابقه طولانی قرض الحسنه در ایران، هنوز گزارش جامع و مطلوبی در این زمینه تدوین و منتشر نشده و به همین لحاظ در ادبیات اقتصاد اسلامی ایران و جهان مغفول مانده است.
امروزه موسسه های خصوصی قرض الحسنه با تعداد و حجم عملیات گسترده، کنار بانک های دولتی فعالیت می کنند که به مانند بانکها با هدف کسب سود اسلامی تأسیس می شوند و فعالیت می کنند.
اصلی ترین هدف اقتصاد از منظر اسلام، توجه به بخش توزیع عادلانه درآمد، کاهش فقر در جامعه و کسب رضایت مردم است. به نظر می آید صندوقهای قرض الحسنه از این جهت یعنی داشتن رضایت مردم یا مشتری، تفاوت فاحشی با بانکهای متعارف در وضعیت فعلی دارند لذا این تحقیق بنا دارد با بررسی منظم و دقیق این مسئله به بیان علمی این موضوع بپردازد.

فهریت مطالب:
بیان مسئله
سوابق مربوط
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم
تعریف و تعیین جامعه
نمونه و روش نمونه‌گیری
نوع پژوهش و طرح تحقیق
ابزار تحقیق
روش تحلیل داده‌ها و روشهای آماری
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 18643 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:242 کیلوبایت

 قیمت: 21,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته های اقتصاد، مدیریت و حسابداری


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل Word و قابل ویرایش