تحقیق پیاده سازی سیستم خبره با نرم افزار Clips بمنظور بهینه سازی مصرف انرژی نیروگاههای برق حرارتی

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT
توضیحات:
پروژه کامل رشته مهندسی کامپیوتر با موضوع پیاده سازی سیستم خبره با نرم افزار Clips بمنظور بهینه سازی مصرف انرژی نیروگاههای برق حرارتی، در قالب فایل word و در حجم 73 صفحه، با قابلیت انتخاب زبان انگلیسی و فنگلیش، همراه با سورس کد و توضیح کامل کدها.

مقدمه:
در حوزه مهندسی نیروگاههای حرارتی تولید برق که نیروی محرکه ی توربینها از سوختهای فسیلی مانند گازطبیعی، گازوییل، مازوت ویا ترکیبی از آنها (نیروگاههای سیکل ترکیبی) تامین می شود مجموعه ای از حوزه های مختلف مهندسی نظیر مهندسی نفت، صنایع، مکانیک، کنترل قدرت، برق و... همکاری دارند. بعضاً بدلایل فنی، توازن بین مقدار سوخت مصرفی و میزان برق تولید شده در یک یا چند توربین از حالت بهینه خارج میشود. سیستم کنترل اتوماتیک این نیروگاهها طوری طراحی شده که در چنین مواقعی از فعالیت تمام توربینها بدلایل امنیتی و جلوگیری از اتلاف انرژی خاتمه می دهد. چون این نیروگاهها در مناطقی تاسیس می شوند که معمولاً به دور از سیستم سراسری شبکه برق می باشد، لذا قطعی های مکرر و غیر منتظره برق در مناطق تحت پوشش از معضلاتی است که همواره در چنین نیروگاههایی پیش می آید. این پروژه آموزشی تلاشی است برای طراحی یک سیستم خبره که بطور هوشمند با چک کردن و مقایسه ی مداوم نسبت سوخت مصرفی و برق تولیدی توسط توربینها در صورت بروز ناهماهنگی بین قواعد تعریف شده در پایگاه دانش و شرایط موجود قبل از بروز هرگونه مشکل با ارائه ی توصیه هایی به اپراتورها از اتلاف انرژی و اختلالات غیر منتظره جلوگیری کند. به این ترتیب همانند سایر حوزه های کلان صنعتی -تولیدی و خدماتی نیاز به متخصصین طراحی چنین سیستمهای هوشمندی در این صنعت عظیم روز به روز بیشتر میشود بنابراین اهمیت فناوری اطلاعات بعنوان یک تخصص میان رشته ای در چنین صنایعی غیر قابل انکار است. از جمله نیروگاههای برق حرارتی فوق می توان به نیروگاه سیکل ترکیبی در استان قزوین و نیروگاه گازی شیروان در استان خراسان شمالی اشاره کرد.

فهرست مطالب:
آشنایی با مفاهیم اولیه برای طراحی
تشکیل نمودار درختی روابط سیستم
توضیح اصطلاحات بکار رفته در برنامه
طراحی رابط کاربری انگلیسی و فنگلیش
فرایند تشکیل پایگاه دانش
قواعد استخراج شده از پایگاه دانش سیستم
توضیح کامل کد های برنامه
نحوه‘ اجرای برنامه
سورس کد برنامه
ضمائم:
لینک دانلود مقاله انگلیسی و برنامه کلیپس
مقاله کامل سیستمهای خبره
آموزش نرم افزار Clips
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 28970 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 73

حجم فایل:7,772 کیلوبایت

 قیمت: 41,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar یا winzip یا سایر نرم افزارهای مشابه از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.
    پس از دانلود و نصب نرم افزار، روی فایل دانلودی خود کلیک راست کرده، و گزینه Extract here را انتخاب نمایید. فایل از حالت فشرده خارج خواهد شد.


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش شامل: متن، عکس ، چارت و کد

  • گالری تصاویر :