بررسي ارتباط عفونت قبلي هليكو باكترپيلوري با بيماري پاركينسون

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
توضیحات:
تحقیق پزشکی با عنوان بررسي ارتباط عفونت قبلي هليكو باكترپيلوري با بيماري پاركينسون در بيماران مراجعه كننده به بيمارستان، در قالب فایل word و در حجم 52 صفحه.

بخشی از متن:
بيماري پاركینسون يكي از بيماري‌هايي است كه باعث ايجاد اختلالات حركتي مي‌گردد. اين بيماري در تمامي نژادها و با شيوع 2-1نفر در هر هزار نفر رخ مي‌دهد. شيوع آن با افزايش سن افزوده  مي‌شود. مشخصات اين بيماري عبارتند از لرزه، هيپوكينزي، رژيدتيه، اختلال در راه رفتن و قامت.
تاكنون اتيولوژي‌هاي مختلفي براي اين بيماري مطرح شده است كه شايعترين آن نوع ايديو پاتيك مي‌باشد. از علل ديگر آن مي‌توان به انسفاليت لتارژيك پاركينسونيسم ناشي از داروها و سموم و پاركیسنونيسم همراه با ساير بيماريهاي نرولوژيك را نام برد. در مطالعات اخير بحث‌هايي در مورد همراهي عفونت هليكوباكترپيلوري با بيماري پاركینسون مطرح شده است. اين باكتري نوعي باسيل منحني شكل گرم منفي مي‌باشد كه متحرك است و نقش اصلي را در زخم پپتيك و سرطان معده دارد.
اين عفونت شايعترين بيماري باكتريال در سراسر جهان است و شيوع آن در نقاط مختلف جهان بسته به سطح بهداشت جامعه بستگي دارد. در كشورهاي در حال توسعه 80% از جمعيت تا 20 سالگي آلوده مي‌شوند كه اين ميزان در آمريكا 30% مي‌باشد و ميزان آلودگي به هليكوباكترپيلوري در کشور کره جنوبی  56% گزارش شده است. اين باكتري به مخاط معده و روده آسيب وارد مي‌كند و باعث ايجاد زخم مي‌شود. در مطالعات انجام شده اخير نوعي همراهي عفونت هليكوباكترپيلوري با بيماري پاركینسون مشاهده شده و ديده شده كه با درمان اين نوع عفونت در اين بيماران جذب  لوودوپا بهتر صورت گرفته و نتايج درمان بهتري حاصل شده است.
همچنين يكي از درمانهاي اصلي كه براي بيماران پاركینسون وجود دارد لوودوپا مي‌باشد كه در بيمارن داراي زخم پپتيك بايد با احتياط مصرف شود. با توجه به اين موضوع كه كشور ما از جمله جوامعي است كه عفونت هليكوباكترپيلوري داراي شيوع بالايي مي‌باشد و همچنين اكثر افراد مبتلايان به پاركینسون داراي سن بالا هستند و شيوع پاركینسون در آنها بالاتر مي‌باشد اين طرح با هدف برررسي ارتباط قبلي عفونت هليكوباكترپيلوري با بيماري پاركینسون در بيمارستان بعثت در سال 87-1386 صورت پذيرفت.

فهرست مندرجات:
فصل اول: مقدمه
بیان مساله
اهداف وفرضیات
فصل دوم: زمينه و پيشينه تحقيق
بیماری پارکینسون
اتیولوژی
پاتولوژی
پاتوژنز
درمان
هلیکو باکتر پیلوری
مروری بر دیگر مقالات
فصل سوم: طرح تحقيق
نوع مطالعه
تعداد نمونه، روش نمونه گیری و معیارهای انتخاب نمونه
معیار های پذیرش و عدم پذیرش
نوع پژوهش و روش انجام کار
فصل چهارم: یافته ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری و پيشنهادات
منابع
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 16828 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 52

حجم فایل:15,739 کیلوبایت

 قیمت: 21,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش