مقاله ترجمه شده بررسی آزمایشگاهی روی دیوارهای برشی فولادی با دو بازشوی مستطیلی

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
توضیحات:
مقاله ترجمه شده بررسی آزمایشگاهی روی دیوارهای برشی فولادی با دو بازشوی مستطیلی، در قالب فایل word و در حجم 21 صفحه به همراه مقاله زبان اصلی.

این فایل ترجمه ی مقاله  ISI با عنوان "بررسی آزمایشگاهی روی دیوارهای برشی فولادی با دو بازشوی مستطیلی" می باشد که مربوط به سال 2015 است. در این بررسی چهار نمونه ی آزمایشگاهی شامل سه نمونه ی بازشودار و یک نمونه ی بدون بازشو ، تحت بار سیکلی قرار گرفتند و پارامترهای لرزه ای آنها با نمونه ی بدون بازشو مقایسه شده است. اصل مقاله ی لاتین ( 11 صفحه) هم ضمیمه است.

عنوان مقاله زبان اصلی:

Experimental investigation on stiffened steel plate shear walls with two rectangular openings

سال انتشار: 2015
محل انتشار:

Thin-Walled Structures 86 (2015) 56–66

چکیده ترجمه مقاله:
یکی از مهمترین امتیازات دیوا برشی فولادی (SPSW) ایجاد بازشو با اندازه های متفاوت و موقعیت دلخواه روی ورق داخلی بسته به عملکردشان می باشد. در این تحقیق تاثیر دو بازشو روی رفتار سازه ای دیوارهای برشی فولادی بصورت ازمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفت. آزمایشات آزمایشگاهی روی سه نمونه یک طبقه با اسکیل یک سوم با دو بازشوی مستطیلی تحت بار شبه استاتیکی چرخه ای انجام شد. تفاوت بین سه نمونه ی ازمایشگاهی بازشودار ، فاصله ی بین بازشوها و نزدیکی به ستونهای قاب بود.پارامترهای سازه ای نمونه های بازشودار با نمونه ی مشابه بدون بازشومقایسه شد. نتایج ازمایشگاهی انجام شده تا (a) مقاومت برشی نهایی ، سختی و انرژی جذب شده ی نمونه ها مقایسه شود (b) برای ارزیابی عملکرد مرکزی ، جانبی پانل های بالایی و پایینی (c) برای بررسی تاثیر فاصله بین بازشوها و ستونها در شکل گیری لولای پلاستیک روی بالهای ستون (d) برای مطالعه رفتار سخت کننده های اطراف بازشوها. نتایج ازمایشگاهی نشان داد که مقاومت برشی نهایی ،سختی و انرژی جذب شده در همه ی سه نمونه ی بازشودار یکسان بود و فاصله ی بین دو بازشو تاثیری روی این مقادیر نداشت. هرچند وجود بازشو منجر به کاهش این مقادیر پارامترهای سازه ای گردید.های کامپوزیتی در این مقاله منظور نظر بوده اند و نتایج محاسبه شده تطابق خوبی با نتایج آزمایشات داشت.
دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 22707 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx, pdf

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:6,560 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته مهندسی عمران
    ..........................................
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش ترجمه مقاله به همراه فایل pdf مقاله انگلیسی