سورس کد پیاده سازی سیستم خبره با پرولوگ (Prolog)

دسته بندي : کارآفرینی » کامپیوتر و IT
توضیحات:
سورس کد پیاده سازی سیستم خبره با پرولوگ (سیستم خبره ی قانون گرا، مشاور انتخاب زبان برنامه نویسی) ، مناسب برای دانشجویان رشته های مهندسی کامپیوتر، هوش مصنوعی و ...

سیستم های خبره بعنوان شاخه ای پر کاربرد در حوزه هوش مصنوعی نرم افزارهایی هستند که ورودی هایی را بعنوان واقعیت از کاربر دریافت میکنند و باتوجه به اطلاعات ورودی آنها را با قوانین تعریف شده در پایگاه دانش توسط موتور استنتاج بررسی کرده و در نهایت پیشنهاد مناسب را که به آن دانش خبرگی اطلاق میشود در خروجی اعلام میکنند. پرولوگ از نرم افزارهای کلاسیک و پر استفاده در طراحی سیستمهای خبره ی قانون گرا محسوب می شود که مخصوصاً در پروژه های آموزشی دانشگاهها همواره توسط اساتید پیشنهاد می شود.

مهمترین مرحله ساخت این سیستم طراحی یک استخوان بندی اصلی بنام shell یا پوسته است. شاید یکی از امتیازات این پروژه پوسته ی کارآمد آن باشد. این سیستم با توجه به اهداف، سلایق، انگیزه های کاربر، یک زبان برنامه نویسی را برای یادگیری به او پیشنهاد می کند. این برنامه را با توجه به نیاز دانشجویان در مقطع کارشناسی فناوری اطلاعات و ارشد مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی و با یک رابط کاربری فنگلیش طراحی شده تا شناسایی قسمت پوسته آسانتر باشد که این مطلب می تواند به درک بهتر اجزای سیستم کمک زیادی بکنه. و اگر موضوع خاص دیگری مثل سیستمهای توصیه پزشکی یا صنعتی و سایر حوزه ها برای طراحی مورد نظر بود سر در گمی پیش نیاد.

روش اجرای برنامه:
- نرم افزار پیشنهادی رایگان: یکی از نسخه های SWI -prolog
- بعد از دانلود فایل خریداری شده، روی فایل پرولوگ بنام zaban.pl دابل کلیک کنید. در پرولوگ عبارت .zaban را تایپ کنید (نقطه ی جلوی عبارت zaban فراموش نشود).
- سیستم در چند مرحله لیستی از سئوالات را می پرسد. کافی است در هر مرحله عدد گزینه ی مورد نظر را با یک نقطه جلوی آن عدد تایپ کرده اینتر را بزنید. در نهایت سیستم بعد از بررسی پاسخهای ورودی پیشنهاد خودش را که شامل زبان برنامه نویسی مناسب و توضیحی کوتاه در مورد آن زبان است مشابه نمونه تصویری چاپ می کند.

http://farafile.ir/content/productpic/7275NDA5MzM_.JPG


در صورت تمایل به مطالعه ی بیشتر میتوانید آموزش کامل پرولوگ را از لینک زیر بصورت رایگان و مستقیم دانلود کنید.



دسته بندی: کارآفرینی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 24490 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pl

حجم فایل:3 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ملزومات:
    winrar برای خارج کردن فایل دانلودی از حالت فشرده
    نرم افزار SWI-prolog


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل حاوی سورس کد پرولوگ