پاورپوینت ساماندهي بافت هاي فرسوده شهري از منظر شهرسازي جديد

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
پاورپوینت بررسی ساماندهي بافت هاي فرسوده شهري از منظر شهرسازي جديد ومنشور2000 (نمونه موردی محله درب دلاكان شهر خرم آباد) ، در حجم 74 اسلاید، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
اگر فضاهای شهری را موجودی دارای حیات و یا یک سیستم وسیع در نظر بگیریم این سیستم متشکل از اجزا وعناصری است که باهم در تعامل وسازگاری هستند که ادامه حیات فضاهای شهری را ممکن می سازد. این اجزا وعناصر عبارتند از (کالبد، فعالیت، انسان).
بافتهای فرسوده بعنوان معضلی است که طی سالیان گذشته وحال موجب بروز مشکلات اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی، کالبدی، تاسیسات وتجهیزات شهری وسایر امکانات شهری مواجهه بوده اند،که در روند رشد وتوسعه فضایی- کالبدی باید مورد توجه قرار گیرند. بخش چشمگیری از تاریخ وفرهنگ شهر که نشاندهنده ارزشها، باورها، اعتقادات، هنرها وتوان فنی وساختار اجتماعی- اقتصادی وسیاسی نسلهای گذشته است در این بافتهای فرسوده نهفته است. ولزوم توجه به طراحی و برنامه ریزی شهری در آنها با توجه به ارزشهای محیطی هر منطقه ضروری می باشد.
این پژوهش در پی آنست که رعایت چارچوب نظري رويكرد شهرسازي جديدومنشور2000 را مبنای مبانی نظری خود قرار داده و با دخالت در بافتهای فرسوده شهری که در این پژوهش محله درب دلاکان شهر خرم آباد می باشد، به برنامه ریزی و طراحی وساماندهی آن اقدام نماید و از مشخصه های این دو رویکرد، روشهای موفق علمی وراه حلهایی برای جوابگویی به شرایط متغیر مناطق شهری می باشد.

فهرست مطالب:
كليات تحقيق
مبانی نظری
شناخت عرصه پژوهش
روش های انجام تحقیق
تحلیل یافته های پژوهش
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت اصول و مبانی برنامه ریزی شهری(26اسلاید)
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 17121 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 74

حجم فایل:21,207 کیلوبایت

 قیمت: 29,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و علاقمندان رشته های معماری و ...

  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت