پیاده سازی یک مدل شبکه عصبی مصنوعی برای پیش بینی حجم فروش

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

توضیحات:
پاورپوینت آموزش تصویری پیش بینی فروش یک شرکت تجاری با تولباکس شبکه های عصبی مصنوعی نرم افزار متلب و نرم افزار اکسل همراه با دیتاست (dataset).

در این فایل ارائه، میخواهیم بصورت عملی، با استفاده از تولباکس شبکه های عصبی متلب یک سناریوی پیش بینی فروش را شبیه سازی کنیم.

در مرحله نخست، دیتاست موجود که شامل اطلاعات فروش طی سالهای 88 تا 94 است را با استفاده از یک فرایند تعاملی بین نرم افزار صفحه گسترده اکسل و نوار ابزار شبکه عصبی مصنوعی متلب، با ایجاد یک شبکه عصبی از نوع پس انتشار- تغذیه رو به جلو (backpropagation- feedforward) آموزش میدهیم، سپس، با خروجیهای بدست آمده از مرحله آموزش، عملکرد شبکه را با استفاده از داده های تست و محاسبه میزان خطای متوسط مربعات (MSE) ، محاسبه کنیم.
در مرحله بعد، با توجه به تغییراتی که ممکن است در مقادیر مربوط به تعداد مشتریان، رقیبان و قیمت در سال 1396 اتفاق بیفتد، داده های جدیدی را بعنوان ویژگیهای ورودی، به این مدل موجود اعمال کرده و حجم فروش در سال 1396 را پیش بینی کنیم.

توضیحات بیشتر:
دیتا ست اولیه، از اطلاعات واقعی یک شرکت پخش عمده مواد غذایی واقع در یکی از استانهای شمالی کشور تهیه شده، که بعلت تعهدات اخلاقی و بی تاثیر بودن آن در روند پیش بینی و نتایج نهایی، از ذکر نام شرکت و ضریب واحد پولی مربوط به آمار فروش، اجتناب کرده ایم. بنابراین واحد پولی و ضریب آن میتواند هر واحد معتبر مثل (میلیون ریال، صد دلار و ...) فرض شود. تلاش شده، این پژوهش جنبه ای کاملا" کاربردی داشته باشد و تمام مراحل گام بگام و همراه تصاویر آموزش داده شود. همچنین قابل تعمیم و استفاده در مسایل و سناریوهای مختلف باشد.

اصل Dataset های استفاده شده، کلیه اطلاعات مربوط به مراحل مختلف پیاده سازی، و نتایج بدست آمده از تحلیل سیستم ضمیمه این محصول می باشد.
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 22964 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: ppt , xls

تعداد صفحات: 46

حجم فایل:3,756 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    با نرم افزار winar از حالت فشرده خارج و استفاده شود.
    نرم افزار مورد نیاز برای مطالعه: MS- Power point
    نرم افزار مورد نیاز برای پیاده سازی: متلب ، MS-Excel


  • محتوای فایل دانلودی:
    - پاور پوینت ارائه - 46 اسلاید - فارسی
    - مجموعه داده های مورد استفاده در قالب 4 فایل xls اکسل