پاورپوینت (اسلاید) تامین سیستم گرمایش

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
پاورپوینت تامین سیستم گرمایش، در حجم 16 اسلاید، همراه با توضیحات کامل. 

بخشی از مطالب:
تابش خورشید
خورشید، تنها منبع مهم انرژی طبیعی جهت گرم کردن ساختمان، بدون مصرف انرژی الکتریکی فسیلی است. شدت انرژی تابشی خورشید در بیشتر نقاط زمین مقداری قابل ملاحظه است. البته این مقدار به‌طور دقیق به عرض جغرافیایی منطقه و صافی آسمان وابسته است. در مناطقی که درصد ابر آسمان، یا میزان رطوبت و غبار موجود در جو زیاد است، شدت تابش، کمتر می‌باشد. همچنین شدت این تابش در فصول مختلف سال و در ساعات مختلف روز، متغیر است.
سطوح مختلف، با توجه به جنس، رنگ و براقی کدری سطح‌شان، مقادیر متفاوتی از این تابش را جذب و باقی را بازتاب می‌کنند. البته شدت انرژی تابشی به زاویه سطح نیز مربوط می شود. اگر سطح بر پرتوهای خورشید عمود باشد، بیشترین جذب اتفاق می افتد و هرچه سطح، نسبت به راستای پرتوها مایل‌تر باشد، درصد جذب کمتر می‌شود
.
جهت گیری ساختمان
جهت گیری ساختمان، می تواند مقدار جذب تابش خورشید را تعیین کند. فرض کنید خورشید در نقطه ‌از آسمان ثابت است. به این ترتیب می توانیم سطح دیوارهای آفتاب‌گیر یک خانه فرضی را حساب کنیم.
همچنین زاویه تابش خورشید بر سطح این دیوارها را می دانیم. پس با دانستن تابشی خورشید در این منطقه ، می توانیم مقدار انرژی جذب شده توسط دیوارها را حساب کنیم :
که در آن
s شدت تابش بر روی سطح مورد نظر
تابش خورشید در منطقه
اندازه سطح
و زاویه میان پرتوهای خورشید، با خط عمود بر سطح می‌باشد.
طراحان ساختمان، همین محاسبه را برای ساعات مختلف روز و روزهای مختلف سال ( که مکان و زاویه تابش خورشید تغییر می‌کند) انجام می‌دهند. در نهایت جهت ساختمان را طوری انتخاب می‌کنند که میزان تابش جذب شده، سبب گرمای بیش از حد ساختمان نشود. در مناطق سردسیر، جهت ساختمان طوری انتخاب می‌شود که بیشترین میزان جذب انرژی خورشید اتفاق بیفتد.

فهرست مطالب:
تابش خورشید
جهت گیری ساختمان
کنار هم قرار گرفتن ساختمان ها
رنگ و جنس دیوارها
اثر گلخانه‌ای
سیستم گرمایش کفی چطور کار می‌کند؟
مزایا در یک نگاه
همه چيز درباره گرمايش از كف
انواع گرمایش از کف 
مزایای نیروگاههای خورشیدی
گرمایش بوسیله رادیاتور
منابع و مآخذ
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 16364 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:569 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پاوروینت قابل ویرایش