بهینه سازی پارامترهای مؤثر در بهره برداری از مخازن نفت به روش Gas lift

دسته بندي : فنی و مهندسی » نفت و پتروشیمی
توضیحات:
تحقیق بهینه سازی پارامترهای مؤثر در بهره برداری از مخازن نفت به روش Gas lift، در قالب فایل Word و در حجم 63 صفحه.

بخشی از متن:
در این مطالعه با توجه به داده های میدانی 5 چاه، بهره برداری از میدان مذکور به صورت طبیعی و  به صورت فرازآوری مورد بررسی قرار گرفته است. سپس با استفاده از نرم افزار Wellflo – که برای طراحی عملیات فرازآوری مصنوعی با گاز طراحی شده است – مکان شیرهای تزریق گاز و محل نصب شیر اصلی تزریق معین شده است و نمودار  مقدار نفت تولیدی بر حسب مقدار گاز تزریقی برای پنج  چاه به دست آمد که برای حداکثر تولید stb/day33125 از 5 چاه به MMscf/day30 برای تزریق نیاز است.
در نهایت با استفاده از نرم افزار Lingo و با توجه به محدود بودن مقدار گاز برای تزریق در هر روز توزیع گاز میان چاه ها به صورت بهینه انجام شده است به طوری که با توزیع MMscf/day18 گاز حدود stb/day32250 نفت از مخزن تولید خواهد شد.


این تحقیق در 63 صفحه شامل 4 فصل با عناوین زیر می باشد : فصل اول معرفی مخازن نفتی ، فصل دوم بررسی پارامترهای بهینه در میدان ، فصل سوم بهینه سازی و در آخر نتیجه گیری
معمولاً اگر انرژی موجود در مخزن به اندازه ای باشد که بتواند سیال مخزن را به دهانه چاه هدایت کند از فرازآوری مصنوعی استفاده می شود. اگر انرژی فوق به قدری کم باشد که سیال نتواند به راحتی به دهانه چاه برسد ، باید یکی از روش های بازیافت ثانویه مثل تزریق گاز در مخازن ، تزریق دی اکسید کربن و استفاده از روش های گرمایی از جمله تزریق بخار برای کاهش گرانروی نفت موجود در مخزن استفاده شود.
دسته بندی: فنی و مهندسی » نفت و پتروشیمی

تعداد مشاهده: 20565 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 63

حجم فایل:496 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل دانلودی به صورت word می باشد و امکان ویرایش دارد.