پاورپوینت اصول و روشهای اجرای بتن پس تنیده وپیش تنیده

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
توضیحات:
پاورپوینت ارائه کلاسی با موضوع اصول و روشهای اجرای بتن پس تنیده و پیش تنیده، در حجم 74 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل.

بخشی از متن:
پیش تنیدگی؛ روشی است برای مقاوم سازی بتن یا مواد دیگر که توسط رشته‌های فولادی با مقاومت بالا و یا میلگردها انجام می‌شود.
کاربرد پیش تنیدگی در سازه‌های پارکینگ ها، ساختمان(آپارتمانها) و در دفاتر کار، دالهای بتنی روی زمین، پلها و ورزشگاه ها، حفاری‌های سنگ و خاک، تانکهای ذخیره آب و مواد شیمیایی و ... می‌باشد که در ادامه به مباحث مربوط به پیش تنیدگی پرداخته خواهد شد

بتن پیش تنیده؛ سازه‌ای است که مصالح اصلی آن که برای تحمل نیروها و انتقال آنها به کار می‌رود از ترکیبات بتن با انواع آرماتور‌ها است. مزیت‌های پیش تنیدگی در افزایش کارایی سازه‌ها است. پیش تنیدگی روشی است برای مقاوم سازی بتن یا مواد دیگر که توسط رشته‌های فولادی با مقاومت بالا‌ که با میلگردها انجام می‌شود و بطور کلی به آن Tendon یا همان فولادهای پس تنیدگی می‌گویند.

با توجه به مراحل بتن ریزی‌، پیش تنیدگی بتن پیش تنیده می‌تواند به عنوان پیش تنیدگی و پس تنیدگی دسته بندی شود. پیش تنیدگی‌، فولاد مسلح را پیش از بتن ریزی تحت کشش قرار می‌دهد و پیش تنیدگی به پیوند ساخته شده بین فولاد مسلح کشیده شده و بتن سفت شده اعمال می‌شود. در تکنیک پس تنیدگی فولاد مسلح یا تاندون پس از بتن ریزی و بدست آوردن مقاومت مناسب کشیده می‌شود‌. در پس تنیدگی تاندون‌های فولادی در بتن با مقاومت مناسب در حفره‌های محفوظ قرار داده می‌شوند.

فهرست کلی مطالب:
تعریف
سقفهای بتنی پیش تنیده
مفهوم
کاربرد
عملکرد
مزایا
معایب
الزامات
مفهوم پیش تنیدگی
تاریخچه
معرفی سیستم پیش تنیدگی
مقایسه ی بتن پیش تنیده بابتن (آرمه)
روش ها
کاربردها
عمل تصحیح درمحاسبات
طراحی سازه
مزایای استفاده
تصاویر
منابع
دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 15088 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 74

حجم فایل:7,376 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.



  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت قابل ویرایش