ویژگیهای جذب پوششهای عاری از سرب برای استفاده در فرایند حفاظت پرتوی

دسته بندي : عمومی » گوناگون
توضیحات:
مقاله ترجمه شده با عنوان ویژگیهای جذب پوششهای عاری از سرب برای استفاده در فرایند حفاظت پرتوی، در قالب فایل word و در حجم 14 صفحه، بهمراه فایل pdf اصل مقاله به زبان انگلیسی.

عناون لاتین مقاله:
The absorption properties of lead-free garments for use in radiation protection

سال چاپ: 2016

محل انتشار:
Radiation Protection Dosimetry

بخشی از ترجمه مقاله:
چکیده:
در این مطالعه، قابلیت جذب و وزن مواد مختلف حفاظتی پرتوی به عنوان جایگزین هایی برای پوشش های سرب ارزیابی شدند. سمیت، عدد اتمی، چگالی، انرژی جذب لبه k و قابلیت در دسترس قرارگیری عناصر می توانند به عنوان یک جایگزین مناسب برای سرب در نظر گرفته شوند، که از جمله می توان به قلع، آنتیموان, بیسموت و تنگستن اشاره کرد. ضرائب تضعیف این عناصر با استفاده از بسته نرم افزاری Xcom بدست آمدند و این فلزات در نسبت های جرم 50، 70، 80 و 85 درصد با پلی مرها ترکیب شدند. می توان نتیجه گیری کرد که تمام مواد حفاظتی جدید مورد استفاده در این مطالعه می توانند برای محدوده تشخیصی اشعه های ایکس بکار گرفته شوند. با این حال، آن ها بر حسب وزن و ضریب تضعیف با پوشش های سرب تجاری مقایسه شدند. نسبت جرمی85 درصدی نمونه ها سبکتر از پوشش سرب 5/0 میلی متر بودند و فرایند حفاظتی پرتوی بالایی را فراهم آوردند که حاکی از قابلیت و پتانسیل آن ها برای کاربردهای تجاری می باشد.

مقدمه
پوشش های حفاظتی مبتنی بر سرب به طور گسترده در فرایند حفاظت پرتوی مورد استفاده قرار گرفته اند تا کارکنان و همچنین بیماران مراکز بهداشتی را در مقابل در معرض قرارگیری نسبت به اشعه ایکس و روندهای درمانی و تشخیص حفظ کنند. 
دلایل اصلی استفاده از سرب را می توان به شرح زیر خلاصه کرد: 
سرب برای پردازش آسان است، ضریب جذب بالایی دارد و می تواند روند حفاظتی مؤثری را در محدوده وسیعی از انرژی های فوتون ارائه دهد. با این حال، پوشش های سرب به طور طبیعی سنگین هستند و پوشیدن آنها برای مدت طولانی در پروسه های رادیولوژی مانند رادیولوژی مداخله ای برای پرسنل راحت نیست. سرب یک عنصر سمی است و از این رو استفاده و در معرض قرارگیری با سرب در برخی موارد ممنوع و محدود شده است. مسئله وزن سنگین پوشش های حفاظتی مبتنی بر سرب با استفاده از جایگزینی بخشی از سرب با عناصر دارای عدد اتمی متوسط از جمله مس، باریم، قلع، آنتیموان و ایتریم بررسی شده است. برای ارائه تضعیف فلزاتی از جمله سرب، این پوشش های حفاظتی جدید برهم کنش های فتوالکتریکی لبه k را مورد استفاده قرار می دهند و جذب بالای فوتون برای فوتون های دارای انرژی مساوی یا کمی بالاتر از انرژی اتصال لایه k رخ می دهد. از طرف دیگر ...

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
مواد و روش ها
تعیین نمونه ها و تولید آنها
تعیین اثر تحقیقاتی برای اشعه های ایکس اولیه و ثانویه
ضخامت معادل سرب نمونه ها
نتایج
اندازه گیری های اشعه ایکس اولیه
اندازه گیری های اشعه ایکس پراکنده شده
ضخامت معادل سرب و وزن نمونه ها
بحث نتیجه گیری

دسته بندی: عمومی » گوناگون

تعداد مشاهده: 21526 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx.pdf

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:872 کیلوبایت

 قیمت: 34,600 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.



  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش ترجمه فارسی مقاله+ فایل pdf اصل مقاله انگلیسی