خلاصه رمان کوری اثر ژوزه ساراماگو

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
توضیحات:
تحقیق ارائه کلاسی با موضوع خلاصه رمان خارجی کوری اثر ژوزه ساراماگو، در قالب فایل word و در حجم 4 صفحه.

بخشی از متن:
ژوزه ساراماگو در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۲ و در دهکده‌ای کوچک در شمال لیسبون در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد. در سال 1998 میلادی رمان وی با عنوان کوری برنده جایزه نوبل شده است.
« کوری» یک رمان خاص است، یک اثر تمثیلی ، بیرون از حصار زمان و مکان، یک رمان معترضانه اجتماعی، سیاسی که آشفتگی واجتماع و انسانهای سر در گم را در دایره افکار خویش و مناسبات اجتماعی تصویر می‌کند.
ساراماگو تأکید بر این حقیقت دارد که اعمال انسانی در « موقعیت» معنا می‌شود و ملاک مطلقی برای قضاوت وجود ندارد، زیرا موقعیت انسان ثابت نیست و در تحول دائمی است. در یک کلام ساده، دغدغه عمده ذهن ساراماگو در این رمان فلسفی مسئله سرگشتگی انسان معاصر یا « انسان در موقعیت» است که از خلال ابعاد و لایه های مختلف و واکنشهای انان بررسی می شود.
كوري مورد نظر ساراماگو كوري معنوي است . سازماندهي و قانونمندي و رفتار عاقلانه خود به نوعي آغاز بينايي است . ساراماگو كلام پيچيده و چند پهلويش را در دهان تك تك شخصيت هاي كتاب و مخصوصا در پايان در دهان زن دكتر گذاشته است.
ساراماگو در « كوري » تعهد و باور عميق خود را به عدالت اجتماعي ، احترام به خرد و عقل سليم همراه با تزكيه روح و جسم كه تنها راه ضمانت پايدار ماندن هر جامعه اي است درقالب يك رمان هنرمندانه و شگفت انگيز به ما ارمغان مي دهد.
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 22187 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 4

حجم فایل:35 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل Word و قابل ویرایش