پاورپوینت نفت خام

دسته بندي : فنی و مهندسی » نفت و پتروشیمی
توضیحات:
پاورپوینت با موضوع نفت خام ، در قالب ppt ودر 43 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت:
بشر از آغاز خلقت ، بدنبال چیزی بوده است که بتواند از آن حرارت ، روشنایی و نیروی لازم برای گرداندن چرخ زندگی خود را فراهم نماید. برای تامین حرارت ، نخست شاخ و برگ درختان و زغال چوب را که در دسترس داشت، بکار می‌برد. روشنایی لازم را نیز با مشعل‌های چوبی یا چراغهای پیه سوز و رفته رفته با چراغهایی که با روغنهای گیاهی و روغن‌های معدنی می‌سوخت، تامین می‌کرد.
نَفت خام مایعی غلیظ و افروختنی به‌رنگ قهوه‌ای سیر یا سبز تیره یا سیاه است که در لایه‌های بالایی بخش‌هایی از پوسته کره زمین یافت می‌شود. نفت شامل آمیزه پیچیده‌ای از هیدروکربن‌هایی گوناگون است. بیش‌تر این هیدروکربن‌ها از زنجیره آلکان هستند؛ ولی ممکن است از دید ظاهر، ترکیب یاخلوص تفاوت‌های زیادی داشته‌ باشند.
ریشه واژه «نفت» از واژه اوستایی «نپتا» گرفته شده‌است. کلدانیان و اعراب آن‌ را از زبان مادی گرفته و «نفتا» خوانده‌اند.[۱] در برخی منابع قدیمی به صورت «نفط» نیز آمده‌است. در فرانسه نیز «Naphte» گفته می‌شود و پیش از آن تا سال ۱۲۱۳ میلادی «Napte» گفته می‌شد که از واژه لاتین «Naphta» برگرفته شده‌ بود. ریشهٔ این کلمه واژه یونانی «Naphtha» به‌معنی روغن شرقی می‌باشد.
کلمه نفت در زبان انگلیسی «پترولیوم» نامیده می‌شود که از دو کلمه «پترا» (معادل یونانی واژه سنگ) و کلمه «اولئوم» (روغن) تشکیل شده‌است.
و . . .

فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخچه
منشأ
کاتاژنز
متاژنز
اکتشاف
پالایش
کاربرد نفت در گذشته
انواع نفت خام
سوختهای نفتی
نتیجه گیری
منابع
و . . .
دسته بندی: فنی و مهندسی » نفت و پتروشیمی

تعداد مشاهده: 26046 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 43

حجم فایل:1,517 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب PPT و در 43 اسلاید، قابل ویرایش.