تحقیق تناسبات در معماری مسکونی ایران

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
تحقیق تناسبات در معماری مسکونی ایران، شامل 45 صفحه فایل وورد قابل ویرایش از تناسبات در معماری مسکونی ایران.

بخشی از متن:
در این تحقیق ابتدا با تعاریف، انواع و کاربردهای مقیاس آشنا می شویم. در ادامه عناصر و اصول کلاسیک معماری ایران را بررسی می کنیم. سپس پیرامون تناسبات طلایی و انسانی در معماری صحبت می کنیم و پیمون در ایران و کن در ژاپن را معرفی می کنیم، همچنین با لوکوربوزیه و سبک کارش آشنا می شویم و در پایان گذری بر تاریخ معماری و شهرسازی ایران داریم.
يکي از مسائل مهم در شناخت معماري سنتي ايران انقطاع فرهنگ معماري سنتي و پيدايش گونه هايي از فضا هاي جديد معماري و شهري است که غالبا با فضا هاي سنتي کاملا متفاوت هستند، چونکه بسياري از معماران بيش از هر چيز به پديده هاي شکلي و بصري انديشيده اند و بسياري از مسائل، مباحث و نکات فرهنگي، تاريخي و اجتماعي را به اندازه کافي مورد توجه قرار نداده اند.
معماري سنتي قبل از پيدايش تکنولوژي و مصالح جديد ساختماني در تمام نقاط کشور و به هر شکل و به هر کيفيت نوع معماري افقي و با هويت بشمار مي رفت که در طي ساليان دراز و قرنهاي متمادي مصالح و شيوه هاي فني ويژه خود را داشت. اين نوع ساخت و ساز بومي بسيار بجا مي نمود و به موقع و کاملا ارزنده و منطقي و گاه نيز بس شکوهمند بود و هنوز هم بعنوان يک معماري شريف و برخوردار از مقياس انساني داراي همان ارزش و اعتبار است . تحليل معماري ايراني نشان مي دهد که به رغم کثرت و تنوع و پيچيدگي بناها ، اصول و مفاهيم و الگوهايي در طول زمان به گونه هاي مختلف در اين معماري بکار گرفته شده اند افزون بر آن اين نتيجه بدست آمده که تکامل معماري ايران بيشتر بر تعالي اصولي و مفاهيم و الگوهاي جديد در جريان نوعي فعاليت هوشمندانه و ماهرانه معماري استوار بوده است. با پذیرش اين امر، ميتوان در معماري امروز ايران نيز به همان اصول و مفاهيم و الگوها پرداخت و آنها را در جريان يک فعاليت خلاق تکامل بخشيد و به پيش برد.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: مقدمه
مقدمه
فصل دوم: ادبیات پژوهش
Scale، مقیاس و تناسب
کاربرد مقیاس برای برهم زدن تصورات
استفاده از مقیاس برای بیان مفهوم
اصول کلاسیک معماری ایران
شناخت معماری سنتی ایران
مطالبی پیرامون تناسبات طلایی و انسانی در معماری
تناسب طلایی
تناسبات در یونان
تناسبات انسانی
پیمون در ایران
کن در ژاپن
لوکوربوزیه
گذری بر تاریخ شهرسازی و معماری معاصر ایران
فصل سوم: متدها و روش های جمع آوری اطلاعات
متدها و روش های جمع آوری اطلاعات
فصل چهارم: نتیجه گیری
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 15750 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 45

حجم فایل:255 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word قابل ویرایش

  • گالری تصاویر :