پاورپوینت زندگینامه حافظ و طراحی آرامگاه حافظ شیرازی

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
توضیحات:
پاورپوینت زندگینامه حافظ و طراحی آرامگاه حافظ شیرازی، در 29 اسلاید.

خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی متخلص به "حافظ"، غزلسرای بزرگ و از بزرگان شعر و ادب پارسی است. حافظ حدود سال ۷۲۶ هجری قمری در شیراز متولد شد. علوم و فنون را در محفل درس استادان زمان خود فراگرفت و در علوم ادبی عصر پایه‌ای رفیع یافت.
درباره موضوع عشق حافظ به دختری به نام شاخ نبات نامی که خیلی رایج می باشد و بر طبق همان روایت ها و داستان ها حافظ شاخ نبات را عقد کرده است و چندین مرتبه هم در شعرهایش به فوت فرزندش اشاره کرده است.حافظ در زمان شیخ ابواسحاق به دربار رفته و کاری را در آنجا داشته و در اشعارش اشاره داشته است که حدود 3 سال در دربار بوده است.
تحریفات داستان جعلی «خاکسپاری حافظ» نسبت به داستان براون
نسبت بی دینی و شراب‌خواری دادن به حافظ که متأسفانه موجب شده حتی برخی این داستان را با برچسب «شرابخواری-حافظ» در اینترنت منتشر کنند.
اضافه کردن فتوای مفتی و اراذل و اوباش دانستن پیروان فتوا دهندگان و اندیشمند و فرهیخته خواندن معترضان به فتوا دهنده.
تغییر قبرستان شهر به مصلای شهر برای کاهش تردید مخاطب
افزودن نقشی برای یک کودک برای تلطیف فضای داستان به نفع خود
حذف بیت نقل‌شده در داستان براون و جایگزین کردن سه بیت دیگر برای ایجاد منظور خود مغلوب معرفی کردن منطق دین‌داران در مقابل شراب‌خواران بی‌دین (تهمتی که به حافظ می‌زنند): «ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﻌﺮ حیرت‌زده می‌شوند ﻭ ﺳﺮﻫﺎ ﺭﺍ به زیر می‌افکنند 65 سال از درگذشت حافظ می‌گذشت که اولین عمارت گنبدی شکل، توسط وزیر میرزا ابوالقاسم گورکانی، حاکم فارس، بر فراز مقبره‌ی حافظ ساخته شد. این عمارت در طول سال‌ها و با عوض شدن حکومت‌ها، بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. شاه‌عباس صفوی، نادرشاه افشار و کریم‌خان زند از حاکمانی بودند که مقبره‌ی حافظ در زمان حکومت‌شان بازسازی شد.
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 1424 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:1,506 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت

  • گالری تصاویر :