پاورپوینت ارائه کلاسی ترجمه شده؛ مفاهیم یادگیری و مدیریت جریان دانش در محیط تحقیق محور

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت

توضیحات:

پاورپوینت ارائه کلاسی مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی با عنوان مفاهیم یادگیری و مدیریت جریان دانش در محیط پروژه محور، به همراه مقاله زبان اصلی، در قالب فایل پاورپوینت و در حجم 22 اسلاید.

این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 16صفحه و مربوط به سال 2008 می باشد.

 

منبع:

International Journal of Managing Projects in Business (2008) Emerald Vol. 1 No. 1

 

چکيده:

هدف- هدف اين مقاله بررسي اين موضوع است که افراد چطور مي­ توانند يادگيري و فرايندهاي مديريت دانش را در تيم­ هاي پروژه ­اي درک کنند و راهنمايي مفهومي را با موثرترين شيوه در جهت نزديک شدن مديريتي به موضوعات پراهميت و اغلب ناديده انگاشته شده ­ي پروژه­ اي را فراهم مي­ کند.

طراحي/متدولوژي/رويکرد- اين يک مقاله­ي مفهومي است که ادبيات گسترده و مرتبط با يادگيري و مديريت دانش را استخراج و تشريح مي­ کند.

يافته­ ها- بر اساس تحليل انجام شده و با رويکرد بهبود يادگيري از پروژه­، نتايج پروژه و مهارتهاي يادگيري مشارکتي، بجث اصلي مقاله اين است که شرکت­ کنندگان در تيم هاي پروژه ­اي بايد مسيري اجتماعي مدارتر را در فعاليتهاي يادگيري و مديريت دانش خود دنبال کنند. در نتيجه در اينجا، شرکت کنندگان، فعاليتهاي پروژه ­اي آنها و سازمان داراي محيط پروژه­ اي نقاط اصلي توجه و تمرکز هستند.

محدوديتهاي تحقيق/دلالت ها- اين مقاله مبحثي با زمينه ­ي مفهومي را با تاکيد خاص بر روي سيستمهاي اجتماعي در فرايندهاي يادگيري و مديريت دانش در پروژه­ ها به پيش مي­برد. فرصت تست کردن اين مبحث در مطالعات تجربي پروژه ­اي بعدي وجود دارد.

دلالتهاي عملي- اين مقاله بنيادي براي افراد درگير در پروژه ­ها جهت انعکاس نقادانه­ ي رويکردها و عمليات يادگيري و مديريت دانش جاري آنها فراهم مي­ کند، در عين حال که توجه به مديريت سيستمهاي اجتماعي پروژه را نيز تشويق مي­ کند.

ريشه­ و ارزش مقاله- اين مقاله رو در روي رويکردهاي سنتي و محدود در رابطه با يادگيري و مديريت جريان دانش در پروژه­ ها قرار مي­ گيرد و به شبيه­ سازي عکس ­العمل شرکت کننده و محقق در رابطه با اين فعاليتهاي پروژه­ اي با رويکردهاي اجتماعي مدارتر مي­ پردازد.

کلمات کليدي: يادگيري، مديريت دانش، سيستمهاي اجتماعي

نوع مقاله: مقاله­ مفهومي


بخشی از مقدمه:

     همچنانکه سازمانها با رقابت جهاني، سازماندهي مجدد و تغيير لايه­ هاي ساختارهاي مديريتي، تغيير ارزشهاي اقتصادي و اجتماعي در رابطه با دانش و سرمايه­ ي دانشي (intellectual capital)، و کامپيوتري شدن و ايجاد ساير زيرساختارهاي فن­آوري­هاي نوين روبرو مي­ شوند، لازم است که به آن چالشها به شيوه­ اي انطباق ­پذير و منعطف پاسخ دهند که منجر به پر اهميت شدن يادگيري جهت تسهيل بقاء و رشد شده است.

     در محيط پروژه محور، يادگيري در واقع يک متغير استراتژيک کليدي براي مديريت پروژه محسوب مي­ شود. در توسعه­ي فعاليتهاي مديريت دانش، توجه به اين نوع توسعه و تشويق يادگيري در سازمان به عنوان ابزاري جهت ايجاد ارزش سازماني و مزيت رقابتي مورد تاکيد خاصي قرار گرفته است. در صورتي که هر يک از ابعاد نخست مديريت دانش مثل ابعاد انساني و فني آن به وضوح درک نشوند و يا به صورت يکسان يا در جاي خود بدانها پرداخته نشود، ايجاد مزيت رقابتي به خصوص در شرايط محيطي پويا ممکن است يک هدف فرار سازماني باقي بماند.

 

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 23774 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:309 کیلوبایت

 قیمت: 22,700 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    قابل استفاده دانشجویان و علاقمندان رشته مدیریت

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت و قابل ویرایش