گزارش کارآموزی حسابداری؛ بررسی سیستم حقوق و دستمزد یک موسسه

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری
توضیحات:
گزارش کارآموزی رشته حسابداری، با موضوع بررسی سیستم حقوق و دستمزد آموزشکده فنی و حرفه ای سما، در قالب فایل word و در حجم 28 صفحه.

بخشی از متن:
تعيين ميزان حقوق يا دستمزدي كه سازمان بايد به كاركنان خود بپردازد، از مهم‌ترين جنبه‌هاي مديريت منابع انساني است؛ زيرا اولاً نظام پاداش (كه حقوق و دستمزد، بخشي از آن را تشكيل مي‌دهد) تأثير به سزايي در جذب و رضايت كاركنان و ايجاد انگيزه در آنان دارد. ثانياً پرداخت به كاركنان، از سنگين‌ترين هزينه‌هايي است كه هر سازمان بايد براي پيشبرد و تحقق اهداف خود، متحمل شود. بنابراين، نظام حقوق و دستمزدي كه به دقت طراحي شده و اجراي آن براساس سياست‌ها و خط مشي‌هاي صحيح باشد، در سلامت اقتصادي سازمان و هم‌‌چنين به كارگيري درست و موثر نيروهاي موجود در سازمان، نقش مهمي خواهدداشت. نظام حقوق و دستمزد بايد به گونه‌اي طراحي شود كه از اين ويژگي‌ها برخوردار باشد:
- براي امرار معاش كافي باشد و بتواند نيازهاي اوليه كاركنان به خوراك، پوشاك، مسكن و ايمني را برآورده سازد.
- ايجاد انگيزه كرده و باعث تشويق كاركنان به هم بستگي بهتر شود.
- اقتصادي و مؤثر باشد؛ يعني اولاً با توان مالي سازمان و ثانياً با توانايي‌ها و مهارت‌هاي كاركنان متناسب باشد، به گونه‌اي كه در برابر خقوق و دستمزدي كه پرداخت مي‌شود، بيش‌ترين بازدهي به دست مي‌آيد.
سازمان را قادر مي‌سازد كه با سازمان‌هاي ديگر رقابت‌ كند؛ يعني اين نظام حقوق و دستمزد، در مقايسه با نظام حقوق و دستمزد سازمان‌هاي مشابه، بهتر يا دست‌كم داراي همان جذابيت‌ها باشد. طبيعي است كه اين امر، در جذب و حفظ نيروها مؤثر است.
-    منطقي باشد و كاركنان، منطقي بودن آن را بپذيرند.
-    منصفانه و عادلانه باشد؛ يعني اولاً حقوق يا دستمزد، متناسب با تخصص، مهارت، تجربه و سابقه كار افراد تعيين شود و ثانياً ضوابط و شرايط براي اعطاي آن يك‌سان باشد. بديهي است كه عادلانه بودن نظام حقوقي و دستمزد، در مقبوليت و پذيرش آن و نيز در ايجاد رضايت شغلي، مؤثر است.

فهرست مطالب:
برگ سه نسخه‌اي
صورت مغايرت   
ترازگيري سند‌هاي شهريه   
فصل اول
تعاريف كلي و اصول
مقدمه
بيان مسأله
ضرورت تحقيق و اهداف آن
قلمرو تحقيق
مفاهيم تئوريک
فصل دوم
يافته‌هاي تحقيق
نتيجه‌گيري
دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 18369 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:34 کیلوبایت

 قیمت: 34,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته حسابداری


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش